خامنیسم

فضل الله المجاهدین على القاعدین اجرا عظیما

خامنیسم

فضل الله المجاهدین على القاعدین اجرا عظیما

خامنیسم

"ایسم " ها, امروز بت بشر مدرن شده اند . ایسم هایی که روز به روز بر جهل آدمی افزوده و به تاریکی هدایتشان کرده است . در این بیداد آباد و تاریکستان ؛ با کمال افتخار یک " ایسم " جدید در مکتب نور و روشنایی به جهان بشر تشنه هدایت ؛ معرفی میکنم . این " ایسم " مکتب مولا یم خامنه ای است. آری من " خامنیسمم " پیرور مکتب خامنه ای .

چرا احمدی نژاد چند نفر را راهی وزارت کشور کرد؟

يكشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۷:۲۲ ب.ظ


                                                

 

آخرین روز مهلت نام نویسی کاندیداهای ریاست جمهوری، روز پر دغدغه و پر ابهام بود. جریان های سیاسی- اجتماعی کشور مدت ها منتظر 21 اردیبشت 92 بودند تا پاسخ سوالاتی که نزدیک هشت سال در ذهنشان انباشته شده بود را در ساعت پنج و سی دقیقه بگیرند. و هر چند که پاسخ گرفتند، و فهمیدند نامزد اصلی دولت اسفندیار رحیم مشایی است، هزاران سوال دیگر در ذهنشان انباشت شد. سوالتی مثل:

آیا شورای نگهبان صلاحیت رحیم مشایی را تایید می کند؟

اگر مشایی رد صلاحیت شود واکنش احمدی نژاد چیست؟

چقدر احتمال شورش های خیابانی، بی نظمی های درونی همانند سال 88 وجود دارد؟ 

آیا احمدی نژاد علیه برخی از مهره های نظام دست به افشاگری خواهد برد؟

اگر مشایی تایید صلاحیت شود، احتمال رئیس جمهور شدنش هست؟

و ...

پاسخ این سوالات هرچند به تدریج تا چند روز آینده، با رد شدن نامزدها از فیلتر شورای نگهبان گرفته خواهد شد، امّا باز جای تحلیل و پیش بینی دارد.

قدر مسلم آن است که شورای نگهبان در برابر شخصی مثل مشایی که در سالهای اخیر اقداماتش باعث تشویش و حاشیه سازی برای نظام بوده، کوتاه نخواهد آمد. به حدی که یکی از اعضای محترم شورای محترم نگهبان در مصاحبه ای رسما اعلام کرد که از هر کس بوی انحراف  بیابند، قطعا رد صلاحیت خواهد شد. و همه می دانند که مراد از «انحراف» در ادبیات سیاسی امروز  کشور، همان جریان رحیم مشایی و دولت است نه چیز دیگر.

مدیریت بسیار ضعیف دولت در یکی دو سال اخیر در زمنیه های اقتصادی سیاسی پس از خانه نشینی تاریخی احمدی نژاد و از طرف دیگر تفرقه ای که احمدی نژاد میان سران قوا ترویج داد و ذهن مردم را نسبت به نظام مشوش کرد، به نحوی که رهبری معظم انقلاب آن را نوعی خیانت تعبیر نمود و بی توجی رئیس جمهور به این اخطار در سفرهای اخیر استانی اش، همه و همه  بسیاری را به این نتیجه رسانده که دیگر احمدی نژاد، آن فرد لایق مکتبی سابق نیست و باید نسبت به اوو جریانی که به او منتسب است، حساس بود.  

رحیم مشایی در این سالهای اخیر به عنوان نزدیکترین فرد به رئیس جمهور و به عنوان کسی که بسیاری از اقدامات احمدی نژاد با مشورت و نظر او طراحی شده، دارای عقاید خاصی در حوزه دین و مذهب است که هضمش برای جامعه ما با مشکل روبرو بوده ، به نحوی که بارهای بار مراجع تقلید را به واکنش واداشته است.

احمدی نژاد از تمام این امور به خوبی با خبر است و می داند احتمال رد صلاحیت مشایی بسیار بالاست. پس او باید برای حل این مشکل تدبیری اندیشیده باشد.

روز آخر ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری، چهره هایی وارد وزارت کشور شدند که تعجب همگان را برانگیخت. چهره هایی که  به نحوی متصل به احمدی نژاد و تیمش بوده و هستند، در یک اقدام واحد و در یک روز اقدام به ثبت نام می کنند. چهره هایی مثل جوانفکر، رحیمی، مهمانپرست و البته مشایی!

یک سوال بسیار مهم. آیا علت آمدن این افراد بی دلیل و بدون هماهنگی با هم بوده است؟

برای پاسخ به این سوال باید به  کارنامه و عملکرد این افراد توجه کرد و دید آیا این افراد می توانند اعتماد شورای نگهبان را به خود جلب کنند یا خیر.

رحیمی: معاون اول احمدی نژاد که حاشیه های بسیاری پیرامون اومطرح است و در اذهان وجود دارد. تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله الیاس نادران و احمد توکلی اتهامات سنگینی را به او وارد کرده‌اند؛ از انتساب وی به جریانی سیاسی معروف به جریان انحرافی گرفته تا اتهام داشتن مدرک تحصیلی تقلبی و ریاست یک باند بزرگ فساد مالی که تقریبأ تمامی اعضای آن در سال ۱۳۸۸ دستگیر شدند. سخنگوی قوه قضاییه در آذر ۱۳۸۹ از رسیدگی به پرونده فساد مالی او خبر داده اما رسیدگی به آن تاکنون (اواخر ۱۳۹۰) مسکوت مانده‌است.  

جوانفکر: مدیرعامل خبرگزاری ایرنا، مدیر موسسه مطبوعاتی ایران و مشاور مطبوعاتی و رسانه ای محمود احمدی نژاد در دوران تصدی شهرداری تهران و ریاست جمهوری است. علی‌اکبر جوانفکر در تاریخ ۲۹ آبان ۱۳۹۰، به دلیل چاپ مطالب خلاف موازین اسلامی به ۶ ماه و انتشار تصاویر خلاف عفت عمومی به ۶ ماه دیگر و در مجموع به یک سال زندان و همچنین سه سال محرومیت از فعالیت های مطبوعاتی محکوم شد. او همچنین حکم یک سال حبس و پنج سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروه های سیاسی را به اتهام توهین به رهبری  در اسفند ۱۳۹۰ در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر بر گردن دارد.

رامین مهمان پرست: سخنگوی کنونی وزارت امور خارجه است.

با توجه با سوابق دو نفر اول، تایید صلاحیت شدن آنها بسیار بعید می نماید. نفر سوم(مهمانپرست) هم که عملا چون رجل سیاسی محسوب نمی شود، تایید صلاحیتش دور از ذهن است.

به راستی در تیم دولت بهتر از این سه نفر پیدا نمی شد؟ یا اینکه این سه نفر خودشان به تایید نشدن صلاحیتشان علم نداشتند؟ جواب قطعا مثبت است. پس علت نامزد شدن آنها چه بوده است؟

پاسخ این سوال بستگی به تایید یا رد صلاحیت جناب مشایی دارد. اگر مشایی رد صلاحیت شود، رد صلاحیت این سه نفر به علاوه مشایی( که همه دولتی هستند) این شایبه را به ذهن متبادر می کند که نظام با تمام دولت دشمنی دارد و می خواهد به هرنحو که شده مانع قدرت یابی  چندباره آنها گردد.

شکل گیری این فکر در جامعه باعث می شود زمینه برای اقدامات حمایتی احمدی نژاد در دفاع از یاران مظلومش! مهیا شده و جامعه بهتر حرف هایش را بشنوند. به او هرحال چهار شهید! داده و حق دفاع را برای خودش محفوظ می دارد.  همه ما طی این چند سال با این تکنیک احمدی نژاد و مظلوم نمایی خودش و کافر و مفسد کردن رقبایش، آشناییم. او چنان رفتار خواهد کرد که انگار دستان پشت پرده و مخوفی نمی خواهد دولتش ادامه داشته باشد.

وقتی احمدی نژاد خودش مشایی را تا وزارت کشور همراهی می کند، این یک پیام خاص دارد. احمدی نژاد می خواهد بگوید «من تمام قد با همه توان از مشایی حمایت می کنم». علت این امر هم واضح است. مسئله پیروزی احمدی نژاد مسئله بودن و نبودن اوست. او به خوبی می داند اگر موفق نشود دولت آینده را تصاحب کند، با توجه به عملکردهای خاصش، و افراد مشکل داری که در کابینه اش جمع کرد، و خط قرمزی که برای نظام ترسیم کرد، هیچگاه نمی تواند به قدرت برگردد و به گفته برخی حتی ممکن است توبیخ هم بشود. پس قاعدتا احمدی نژاد تمام سرمایه اش را برای مشایی قمار خواهد کرد، به هرقیمتی!

احمدی نژاد با فرستادن مهره های مسئله دارش برای کاندیداتوری، در حقیقت می خواهد هزینه های شورای نگهبان را در رد صلاحیت ها بالا ببرد و بتواند به این بهانه دست به اقدام های دلخواهش بزند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۲/۲۲
سلمان کدیور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی