يكشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۰، ۰۷:۱۶ ق.ظ
۰
۰
۹۰/۰۵/۱۶
پاسخ:
خیر
بحث شخص نکردم
,
پاسخ:
سلام. این که شد چندتا سوال!
آقای قاسمی تهران دانشگاه امام حسین(ع) مشغولند
برای مجلس هیچ برنامه ای ندارند
ما عدالتخواه ها هم بیکار نیستیم، مشغول اموری هستیم که ان شاالله بعدا ظاهر خواهند شد. برای استان و کشور هم بماند فعلا.
ساکت نشدیم. هر کس به اقتضای شرایطش مشغول فعالیت است.
,
پاسخ:
متن صحبت امام راحل:« امروز ما مواجه با همه قدرتها هستیم ؛ و آنها در خارج و داخل دارند طرح ریزی میکنند برای این که این انقلاب را بشکنند ؛ و این نهضت اسلامی و جمهوری اسلامی را شکست بدهند و نابود کنند ؛ و این یک تکلیف الهی است برای همه که اهمّ تکلیفهایی است که خدا دارد؛ " یعنی حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر ولو امام عصر(عج) باشد، اهمّیتش بیشتر است. " برای اینکه امام عصر هم خودش را فدا میکند برای اسلام. همه ی انبیا از صدر عالم تا حالا که آمدند، برای کلمه ی حقّ و برای دین خدا مجاهده کردند و خودشان را فدا کردند. پیامبر اکرم آن همه مشقات را کشید و اهل بیت معظم او آن همه زحمات را متحمل و متکفل شدند و جانبازیها را کردند همه برای حفظ اسلام است. اسلام یک ودیعه الهی است پیش ملّتها که این ودیعه الهی برای تربیت خود افراد و برای خدمت به خود افراد هست و حفظ این بر همه کس واجب عینی است.
,
ادامه صحبت امام:یعنی همه ـ چیز هستیم ـ مکلف هستیم حفظ کنیم تا آن وقتی که یک عدهای قائم بشوند برای حفظ او که آن وقت تکلیف از دیگران برداشته میشود. امروز ایجاد اختلاف، هر اختلافی باشد، و کارهایی که اختلاف انگیز است، هر کاری باشد و با هر اسمی باشد، این مضرّ به اسلام است و مضرّ به انقلاب است. »منبع:صحیفه نور، ج 15، ص 221 ؛ به نقل از سایت پایگاه حوزه ( http://www.hawzah.net صحیفه نور ،ج 19، ص 275 ؛ به نقل از سایت تبیان http://www.tebyan.net)
,
پاسخ:
سلامچی شده که برداشت صف آرایی کردید؟اینکه هر اتفاقی بیفتد، هر انحرافی صورت بگیرد، خلاف رای و نظر رهبری گکاری انجام شود بعد به این عذر که حرف نزنیم تا وحدت ایجاد بشود چه جایگاهی در رسالت امروزی من و شما دارد؟در برهه کنونی برای بنده هیچ وظیفه ای خطیرتر از نقد بر این نامه نبود چرا که دل رهبری خون شد تا فضا آرام شد و حالا برخی دانسته یا ندانسته دارند موضوع را احیا می کنندبحث من اقای حائری و مشایی نیست، بحث از یک انحراف عمیق در آرمان و راه انقلاب اسلامی است بعد اینکه دوستان باید سعه صدر داشته باشند، حق را به شخص نسنجند و انچه برایشان ملاک باشد حفظ انقلاب اسلامی است که از حفظ جان امام زمان هم واجبتر است به تعبیر امام راحلبحث من اشخاص نیست، یک جریان کشوری است. بحث شیراز نیست
,
پاسخ:
اول اینکه آقای حائری توی کشور وزنه هستند و نامشون به شدت منتشر شد. بنده یه آدم ساده هستم نه وزنه ای که فعل و عملم ممکنه الگو و موج ایجاد کنهدر حد وسعم بنا به تکلیفم قلم می زنمگاهی همان پسر کوچکی می شوم که میان جمعیت فریاد زد : "پادشاه لخت است "دو اینکه این نامه ممکن است این فضای مواخات را به تشنج مبدل کند، پس نقد آن در فضای کنونی واجب استسوم ضرورت این مطلب با توجه به اوضاع و احوال کشور و ضرباتی که این جریان به انقلاب زد بسیار ضروری است. بله هدفم کامل سیاسی هست. اصولا آدم سیاسی ای هستم. سیاست در خدمت انقلاب
,
پاسخ:
سلام برادرمچوب کاریم نکن، بهو باورم میشه ها ... بعد کار دست خودم میدم. نظر لطف و محبتته
,
پاسخ:
خداوند بین ما و شما حکم کند اگر در نقدهای ما ذره ای حب جاه و مقام باشد یا حتی از شخص و هوای نفس مان صادر شده باشد، و این مدل نگرشمان چیزی جز دلسوزی و عشق به اسلام و انقلاب بوده باشد، از خداوند متعال خواستار مجازات برای خودم را دارم در وهله اولو اگر شما هم دچار تعصب و رنگ کردن حق به اسم اشخاص باشید از خداوند توفیق هدایتتان را دارممن اشخاص را به حق می سنجم نه حق را به شخص!نه مرعوب ابهت کسی هستم نه جذبه روحانی و عرفانی کسی بر روحم چنان غالب گشته که چشم را کور و زبانم را نسبت به مواضعش الکن کرده باشدبه خدا اگر حق و حقیقت در گرو نفی عزیزانم باشد از این کار دریغ نمی کنم و ذره ای تسامح به خرج نخواهم داداز هرکس کژی ببینم نگاه به قامت سیاسی و عرفانی اش نمیکنم ... هیچوقت هم خودم را بری از خطا و اشتباه نمیدانمنقد بنده در کمال احترام بوده و خدا شاهد است از سر حسن نیت و در کمال بی غرضی
,
پاسخ:
سلامبنده چنین ادعایی کردم؟فقط درک خودم را نوشتماگر جواب منطقی دارید مشتاقم
,
پاسخ:
سلام عزیزمخوبی برادر؟ده درصدش کجاشه؟
,
پاسخ:
مکاتبی که با بزرگان وارد مباحث عقیدتی می شدند، صرفا مکاتب فکری و عقیدتی بودند نه مکاتب و نحله های سیاسی. منظور ازغیر سیاسی بودن این فرق این است که هیچکدام از آنها در مناسبات سیاسی عصر خویش و یا دربار خلیفه قرار نداشتند و منافع سیاسی خاصی را در حکومت، با ابزار مناظره دنبال نمی کردند.شما اگر به استناد مناظره ای بیاورید که فعلش باعث تحقق امیال احزاب شده باشد بنده حرفم را ژس می گیرم. منظور شما این است که ائمه را در مناظرات دور زده اند؟منظور بنده این نوع سیاست بود نه اینکه بحث سیاسی نبود. کمااینکه بنده صحبت شما را در مطلبم تایید کرده ام. مثل نامه امام رضا.ع. به مامونمنظور بنده مناظره مشروعیت زا بود همانطور که توضیح دادمبنده سه دلیل منطقی ارائه دادم که هر دلیل دلیل کافی برای رد مناظره است.شما به هر سه دلیل باید جواب بدهیددیالوگ کردن باکسی که رهبری به انزوایش حکم داده را چگونه توجیح میکنید؟
,