خامنیسم

فضل الله المجاهدین على القاعدین اجرا عظیما

خامنیسم

فضل الله المجاهدین على القاعدین اجرا عظیما

خامنیسم

"ایسم " ها, امروز بت بشر مدرن شده اند . ایسم هایی که روز به روز بر جهل آدمی افزوده و به تاریکی هدایتشان کرده است . در این بیداد آباد و تاریکستان ؛ با کمال افتخار یک " ایسم " جدید در مکتب نور و روشنایی به جهان بشر تشنه هدایت ؛ معرفی میکنم . این " ایسم " مکتب مولا یم خامنه ای است. آری من " خامنیسمم " پیرور مکتب خامنه ای .

تاملی در نامه آیت الله حائری به مشایی

يكشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۰، ۰۷:۱۶ ق.ظ

نظرات  (۴۱)

۱۷ مرداد ۹۱ ، ۰۶:۱۹ وحید فخرلو
برای روشن شدن حقایق لطفا به وبلاگ من سری بزنید
سلام سلمان جان،
جمله ای که در قسمت نظرات از حضرت امام نقل کردید یک اشتباه فاحش داره، جمله اصلی حضرت امام، (عج) ندارد:
حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر - ولو امام عصر باشد - اهمیتش بیشتر است.
با نقل شما منظوری که از جمله برداشت خواهد شد شخص آقا امام زمان (عج) خواهد بود که در واقع منطبق بر صحبت حضرت امام نیست.
پیرو نظرات، سوالات و گفتگوهایی که بسیاری از دوستان در خصوص سکوت برخی دوستان عدالتخواه در این برهه ی زمانی داشته اند ذکر چند نکته را ضروری می دانیم.

1- با توجه به شرایط پیش رو و رصد آینده سیاسی استان و کشور برای برهه کنونی به این نتیجه رسیده ایم که بیشتر انرژی خود را سهم فعالیت های علمی و تئوریک نموده و از دامن زدن به منازعات سیاسی استان تا سر حد امکان خود داری  نماییم. این نکته نباید سبب این سوء برداشت گردد که صحنه و رصد امور را رها نموده ایم، خیر، ما همچنان در صحنه سیاسی اجتماعی استان و کشور حضور فعال خواهیم داشت و بنا به اقتضاء زمان قطعا از انجام تکالیفمان سر باز نخواهیم زد. بی شک اینده سیاسی کشور دستخوش طوفان هایی خواهد شد که جز با کوله باری هنگفت از علم و بصیرت همراه با عمل، گذر از آن ممکن نخواهد بود.
در این مدت به تبین و توسعه مبانی عدالت  پرداخته و آن را بیشتر صیقل خواهیم داد و اگر ضرورتی حس کنیم نظرات خود را در وب گاه های خود منتشر می نماییم.  
۰۱ شهریور ۹۰ ، ۰۵:۰۰ خلوت واعظان
khalvatevaezan.blogfa.comبامطلب قربون برم خدارا ،یک بوم ودوهوا را>> بروز است.محبت فرمایید مطالعه کنید ونظر بدهید
۰۱ شهریور ۹۰ ، ۰۳:۴۳ حزب الله شیراز
سلام.به روز هستیم با:
"چرا کسی فریاد نمی زند؟/2"
حتما سربزنید و نظر دهید
http://www.hizbollah.mihanblog.com/
یاعلی
به روز هستم با:
"بدون شرح"
سربزنید و نظر دهید
http://iga.parsiblog.com/
شما دیگه چرا اصرار دارید بگید آیت الله حائری درحالیکه حضرت آقا از ایشون با عنوان حجه الاسلام  اسم می برند؟
پاسخ:
حق با شماست ,
مطلبی از یامین پور درباره «خاتون»، جوانمردی در نقد، مهدی کلهر، مشایی، همشهری جوان و...
http://kistiema.blogfa.com/post-123.aspx
۲۵ مرداد ۹۰ ، ۰۲:۰۳ حزب الله شیراز
چرا کسی فریاد نمی زند؟/1
http://www.hizbollah.mihanblog.com/
خلوت واعظان :  نامه جعفرخان مخالف الدوله به ابر زمینخوار فارس
http://khalvatevaezan.blogfa.com/
سلام و رحمه الله

ببخشید منظور شما از "یک انحراف عمیق در آرمان و راه انقلاب اسلامی" مصداق آقای حائری است ؟

یا حق
پاسخ:
خیر بحث شخص نکردم ,
سلام
با مطلب ((خاتون ، معاندانه یا مصلحانه )) به روزم.نظربدید
سلام
با مطلب ((خاتون ، معاندانه یا مصلحانه )) به روزم.نظربدید
سلام جناب کدیور
شما رو همه به راستی و اخلاق می شناسن
یه سوال کنم بی حاشیه و دقیق جوابم رو می دید؟
الان قاسمی چیکار میکنه؟
برای مجلس برنامه داره؟
شما عدالتخواه ها چیکار می کنید؟ برنامتون برای آینده سیاسی خود و استان چیه؟
چرا خیلی ساکت شدین؟
پاسخ:
سلام. این که شد چندتا سوال! آقای قاسمی تهران دانشگاه امام حسین(ع) مشغولند برای مجلس هیچ برنامه ای ندارند ما عدالتخواه ها هم بیکار نیستیم، مشغول اموری هستیم که ان شاالله بعدا ظاهر خواهند شد. برای استان و کشور هم بماند فعلا. ساکت نشدیم. هر کس به اقتضای شرایطش مشغول فعالیت است. ,
یک مسئله این است که اگر یک کسى یک حرف غلطى زد، آیا کسى باید به او جواب بدهد یا نه؟ خب، بله معلوم است. جواب دادن به حرف غلط، شیوه‌ى خودش را دارد، راه خودش را دارد، کار خاص خودش است. یک وقت هست که حالا که کسى یک حرف غلطى زد، ما بیائیم مثلاً صدجا این حرف غلط را تابلو کنیم، شعار کنیم که آقا، فلانى این حرف غلط را زد، تا همه بدانند. این است که اشتباه است، خطاست. من با حرکت روشنگرانه از سوى هر کسى، از سوى هر نهادى، هیچ مخالفتى ندارم، بلکه علاقه‌مندم و معتقدم به مسئله‌ى تبیین. یعنى اصلاً جزو راهبردهاى اساسى کار ما از اول، مسئله‌ى تبیین بوده است. تبیین لازم است؛ اما این معنایش این نیست که ما به اختلافات درونى، هى دامن بزنیم.
آقا /دیدار با فرماندهان سپاه

به نظرم آقا اصل منظورشان را در این دیدار گفتند. مخالفت با جار و جنجال و موافقت با تبیین. اگر این مناظره به تبیین کمک کند، به نظرم مفید است.
۲۲ مرداد ۹۰ ، ۰۳:۳۵ مظلومین تاریخ
سلام
با تشکر از بازدیدتون
سلام ببخشید آقای کدیور ممکنه آدرس بدهید دقیقا کجا امام راحل فرمودند:
"حفظ انقلاب اسلامی از حفظ جان امام زمان هم واجبتر است "
لطفا از صحیفه نور آدرس دقیق بدهید
خیلی مهم است لطف کنید جواب دهید.
پاسخ:
متن صحبت امام راحل:« امروز ما مواجه با همه قدرتها هستیم ؛ و آنها در خارج و داخل دارند طرح­ ریزی می­کنند برای این­ که این انقلاب را بشکنند ؛ و این نهضت اسلامی و جمهوری اسلامی را شکست بدهند و نابود کنند ؛ و این یک تکلیف الهی است برای همه که اهمّ تکلیفهایی است که خدا دارد؛ " یعنی حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر ولو امام عصر(عج) باشد، اهمّیتش بیشتر است. " برای این­که امام عصر هم خودش را فدا می­کند برای اسلام. همه ی انبیا از صدر عالم تا حالا که آمدند، برای کلمه ی حقّ و برای دین خدا مجاهده کردند و خودشان را فدا کردند. پیامبر اکرم آن همه مشقات را کشید و اهل بیت معظم او آن همه زحمات را متحمل و متکفل شدند و جانبازی­ها را کردند همه برای حفظ اسلام است. اسلام یک ودیعه الهی است پیش ملّتها که این ودیعه الهی برای تربیت خود افراد و برای خدمت به خود افراد هست و حفظ این بر همه کس واجب عینی است. , ادامه صحبت امام:یعنی همه ـ چیز هستیم ـ مکلف هستیم حفظ کنیم تا آن وقتی که یک عده­ای قائم بشوند برای حفظ او که آن وقت تکلیف از دیگران برداشته می­شود. امروز ایجاد اختلاف، هر اختلافی باشد، و کارهایی که اختلاف انگیز است، هر کاری باشد و با هر اسمی باشد، این مضرّ به اسلام است و مضرّ به انقلاب است. »منبع:صحیفه نور، ج 15، ص 221 ؛ به نقل از سایت پایگاه حوزه ( http://www.hawzah.net صحیفه نور ،ج 19، ص 275 ؛ به نقل از سایت تبیان http://www.tebyan.net) ,
با سلام
بنده جهت تنویر افکار عمومی وبلاگی جهت مناظره و تبادل نظرات افراد راه اندازی نموده ام خواهشمندم ما را از نظرات خود بهرمند نماید
۲۲ مرداد ۹۰ ، ۰۲:۰۶ قاسم محمدی
با سلام. با مطلب خانستان سجستان به روزم. یا علی


۲۱ مرداد ۹۰ ، ۰۸:۵۳ خلوت واعظان
با مطلب "توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر میکنند" بروزیم.
http://khalvatevaezan.blogfa.com
فکر می کنم آقا اگر به سکوت دعوت فرموده و از مناظره نهی کرده اند بابت اینست که میل دارند جلو صدمه بیشتر به این دولت را بگیرند. دلایلی که شما آورده اید قابل تأمل هستند اما دلایل مورد نظر آقا نمی توانند باشند، چرا که ایشان معمولاً به صداقت و صراحت و روشنگری اهمیت می دهند. نکته ای که الان مد نظر دارند شاید اینست که هر هدفی که حاصل شود در ارزش کمتر از خسران جانبی مناظره خواهد بود.
هی . . . بر این باورم که قلم حقیر هرچه بچرخد و کاغذ را هم پاره پاره کند ، نخواهد توانست برادران مومن و انقلابی شهر خود را از مقصد و هدف تیرهای خود آگاه کند . روبروی هم ایستاده ایم و . . .
در حیرتم از اینکه آیا موضوعی پرخطرتر تر از نامه آقای حائری برای انقلاب وجود نداشت که بر آن نقد بنویسیم ؟
این نقدها و پشت سر آن جوابیه نوشتن ها به نظر حقیر جز بیشتر کردن فاصله دربین امت حزب الله ثمری برای انقلاب ندارد . . . !

یا حق
پاسخ:
سلامچی شده که برداشت صف آرایی کردید؟اینکه هر اتفاقی بیفتد، هر انحرافی صورت بگیرد، خلاف رای و نظر رهبری گکاری انجام شود بعد به این عذر که حرف نزنیم تا وحدت ایجاد بشود چه جایگاهی در رسالت امروزی من و شما دارد؟در برهه کنونی برای بنده هیچ وظیفه ای خطیرتر از نقد بر این نامه نبود چرا که دل رهبری خون شد تا فضا آرام شد و حالا برخی دانسته یا ندانسته دارند موضوع را احیا می کنندبحث من اقای حائری و مشایی نیست، بحث از یک انحراف عمیق در آرمان و راه انقلاب اسلامی است بعد اینکه دوستان باید سعه صدر داشته باشند، حق را به شخص نسنجند و انچه برایشان ملاک باشد حفظ انقلاب اسلامی است که از حفظ جان امام زمان هم واجبتر است به تعبیر امام راحلبحث من اشخاص نیست، یک جریان کشوری است. بحث شیراز نیست ,
سلام
به همون دلایلی که کار حجت الاسلام حائری کار سیاسی و بر خلاف نظر حضرت آقاست کار شما هم سیاسی و بر خلاف نظر آقاست  
1.اساسا بحث در مورد جریان کنار دولت از نظر حضرت آقا از اون جهت مذموم محسوب میشه که از فرعیاته
به نظر شما بحث در مورد نامه ای که غالبا کسی حتی در مورد نوشته شدنش اطلاعی نداره اصل کردن فرعیات نیست؟
به نظر شما  این مطلب  در ایجاد فضای مواخات که از مطالبات همیشگی آقاست چه قدر تاثیر داره؟
به نظر میرسه هم خود مطلب  وهم نتیجه ای که ازش گرفتید به دور از ضرورت و با هدف سیاسیه
موفق باشید
پاسخ:
اول اینکه آقای حائری توی کشور وزنه هستند و نامشون به شدت منتشر شد. بنده یه آدم ساده هستم نه وزنه ای که فعل و عملم ممکنه الگو و موج ایجاد کنهدر حد وسعم بنا به تکلیفم قلم می زنمگاهی همان پسر کوچکی می شوم که میان جمعیت فریاد زد : "پادشاه لخت است "دو اینکه این نامه ممکن است این فضای مواخات را به تشنج مبدل کند، پس نقد آن در فضای کنونی واجب استسوم ضرورت این مطلب با توجه به اوضاع و احوال کشور و ضرباتی که این جریان به انقلاب زد بسیار ضروری است. بله هدفم کامل سیاسی هست. اصولا آدم سیاسی ای هستم. سیاست در خدمت انقلاب ,
با سلام خدمت همه دوستان
بنده وبلاگی جهت بررسی عملکرد سیاسون فارس از دیدگاه شما عزیزان به ثبت رسانده ام
خواهشمندم نظرات خود را راجع به افرادی که نامشان وبلاگ آمده درج نمائید
منتظر نظرات شما هستم

۱۸ مرداد ۹۰ ، ۰۳:۱۲ جوان انقلابی(جواب به م.م)
مطلب شما رو خوندم
مطلب خوبی بود و منطقی
اما یه سوال واسم اینجا پیش اومده
اگه آقا نسبت به جریان انحرافی عکس العملی نشون نداده بودن حرف شما کاملا درست بود
اما وقتی آقا گفتن نسبت به این موضوع بایکوت و انزوا بوده دیگه تلیقه هممون و مشخص کردن
پس کاره آقای حائری اشتباه بوده که نظر آقا رو میدونن که گفتن سکوت کنید اما ایشون مسئله رو می خوان مناظره و بحث کنن
پس اینجا آقای حائری روی حرف آقا حرف زدن و به حرف آقا عمل نکردن
و این کار از طرف آقای حائری به ضرر انقلاب(وقتی آقای حائری به حرف آقا عمل نمی کنن دیگه از بقییه چه توقعی باید داشت)
اینکه شما یا هر کس دیگه ای نامه و عمل آقای حائری رو تائید کنید یعنی به حرف آقا عمل نکردین و بین آقای حائری و آقا شما آقای حائری رو انتخاب می کنید
در صورتی که اقای حائری خلاف نظر آقا که ولی فقیه هستند عمل کردند
۱۸ مرداد ۹۰ ، ۰۲:۵۴ جوان انقلابی
سلام
واقعا زیبا و مو شکافانه به موضوع نگاه کردی
خوش حالم که هنوز جوانهایی با این طرز فکر پیدا میشن
۱۸ مرداد ۹۰ ، ۰۲:۵۴ جوان انقلابی
سلام
واقعا زیبا و مو شکافانه به موضوع نگاه کردی
خوش حالم که هنوز جوانهایی با این طرز فکر پیدا میشن
در زمانه ای که در قاموس بسیاری "اصولگرایی" جای خود را به "شخص گرایی" داده است، قلیلند  افرادی که از آماج تهمت و افترا و تخریب نهراسند و پا بر اصول بفشارند و صریح و صحیح  در کمال وقار و متانت  منطقی و علمی، بدون حب و بغض سخن خود را بیان نمایند. در این میان برادرم مهندس کدیور  و مطلب ایشان در وبلاگ وزین و پرمحتوای "چرک نویس انقلابی" در نقد نامه ی اخیر جناب آقای حائری به مشایی را از این جنس یافتم، به همین دلیل لینک مطلب را در وبلاگم  آورده ام.
پایدار باشی برادر.
پاسخ:
سلام برادرمچوب کاریم نکن، بهو باورم میشه ها ... بعد کار دست خودم میدم. نظر لطف و محبتته ,
شما و امثال شما سال هاست که جناب حائری را آماج حملات ناجوانمردانه خودتان قرار دادید. چه زمانی که دانشجو بودید و چه زمانی که سر سفره قاسمی توی فرمانداری حکومت می کردید
بدانید نور خدا با فوت خاموش نمی شود، حضرت ایت الله حائری از شما و دوستان شما انقدر که رنج دیدند از دشمناشان و حتی از اصلاح طلبان نیش نخوردند
پاسخ:
خداوند بین ما و شما حکم کند اگر در نقدهای ما ذره ای حب جاه و مقام باشد یا حتی از شخص و هوای نفس مان صادر شده باشد، و این مدل نگرشمان چیزی جز دلسوزی و عشق به اسلام و انقلاب بوده باشد، از خداوند متعال خواستار مجازات برای خودم را دارم در وهله اولو اگر شما هم دچار تعصب و رنگ کردن حق به اسم اشخاص باشید از خداوند توفیق هدایتتان را دارممن اشخاص را به حق می سنجم نه حق را به شخص!نه مرعوب ابهت کسی هستم نه جذبه روحانی و عرفانی کسی بر روحم چنان غالب گشته که چشم را کور و زبانم را نسبت به مواضعش الکن کرده باشدبه خدا اگر حق و حقیقت در گرو نفی عزیزانم باشد از این کار دریغ نمی کنم و ذره ای تسامح به خرج نخواهم داداز هرکس کژی ببینم نگاه به قامت سیاسی و عرفانی اش نمیکنم ... هیچوقت هم خودم را بری از خطا و اشتباه نمیدانمنقد بنده در کمال احترام بوده و خدا شاهد است از سر حسن نیت و در کمال بی غرضی ,
خوب است که باین دقت مسائل رارصد میکنید و حساسید واقعا این مسئله به چشمم نیامده بود .
بنظرم جناب حجه الاسلام حائری باید این مواضع چند گانه خود را توضیح دهند
بابا مگه میشه با اینا در افتاد. از خدا بترس
مگه خبردار نشدی که موئتلفه به عصمت جمعی رسیده و اصلا اشتباه تو قاموسشون وجود نداره ، س چرا این جریان رو دائم به نقد می کشی
تازگیا میگن آیه طتهیر هم در منزلت اینها نازل شده و اصلا کاری به روایات دیگه ندارن
نکن ... با معصومین در نیفت
سلام
توی آرشیو موضوعی وبتون کلمه حائری شیرازی رو که شامل مقالاتتون در مورد ایشون بود رو خوندم
بار اول که اسامی زمین خواران از بیت ایشون بیرون میاد و بعد نامه به رئیس قوه قضائیه میزنن؛ بعد از اینکه طرفداران ایشون از این نامه به عنوان برگ برنده یاد میکنن، مطلبی نوشتید به اسم" انقلاب اسلامی یا زمین خواران شیرازی"
در این مطلب به شدت به نامه آقای حائری نقد وارد میکنید و اون رو یک نقطه ضعف تلقی می کنید
http://khamenism.persianblog.ir/post/2/

بار دوم وقتی که پسر آقای حائری حبس می خورند و ایشون از پسرشون برائت می جویند و باز حامیان ایشون از این اقدام به شدت ذوق میکنند، مطلب دیگری می نویسید تحت عنوان " آقا شهاب ولی حالا چرا" و به شدت خاندان حائری را به نقد می کشید و ابراز می کنید که پس از محکومیت این برائت ارزش ندارد
http://khamenism.persianblog.ir/post/28/

و حالا که ایشان به مشایی نقد کردند و باز حامیانشان این راسند افتخار کردند، شما این مطلب را می نویسید
باید بگویم شخم خوردم
http://www.598.ir/fa/pages/?cid=16974
علت دادگاهی نشدن آقازاده های مجرم
عالی بود.جامع وکامل.
فقط اگه میشه لینک نامه آقای حائری رو هم بذار
راسی تاریخ نامه کی هست؟
ضمنا همان مطلب"انحرافی بزرگ در نقد جریان انحرافی"در وبلاگم به نوعی حرفم را زده ام.
فکر می کنی خیلی بیشتر از آیت الله حائری میفهمی؟
پاسخ:
سلامبنده چنین ادعایی کردم؟فقط درک خودم را نوشتماگر جواب منطقی دارید مشتاقم ,
سلام.
90درصد مطلبت رو قبول دارم، فعلا جوابی نمیدم.اگر وقت کردم و نیاز بود مطلبی در این باره خواهم نوشت.(البته لزوما جواب به تو نیستا)
چرا که کلیت مطلبت رو قبول دارم.همانطور که جواب م.م. را در کلیت قبول دارم
یاعلی
پاسخ:
سلام عزیزمخوبی برادر؟ده درصدش کجاشه؟ ,
خوشحالم که هنوز امثال شما هستند تا دلخوش بمانیم
موید باشید
خیلی عالی بود
هم مطلب تو رو خوندم هم نقدش در ندای اندیشه
این مطلب خیلی قوی بود و منطقی و آدم رو قانع میکنه و به صحبت های حضرت آقا خیلی نزدیکه

انشالله همیشه مثل تا حالا که بهترین نقش رو در میدان انقلاب بازی کردی تا آخر هم پایدار باشی
موفق و موید باشی برادر
پاسخی به مطلب تاملی در نامه آیت الله حائری به مشایی
http://nedaye-andisheh.blogfa.com/
سلام

کی گفته ماظرات با نحله هایی بود که وجهه سیاسی نداشتند؟ مامون خود به شدت طرفدار معتزله بود و از طرف دیگر، اهل سنت و جماعت به عنوان یک جریان فکری و فقهی که معمولا مورد حمایت دستگاه رسمی خلافت بود، طرف مناظره امام رضا قرار میگرفتند آن هم در یک محیط کاملا رسمی و سیاسی یعنی دربار مامون.
قرآن می فرماید:
و ان احد من المشرکین استجارک فاجره حتی یسمع کلام الله ثم ابلغه مامنه
که در ناظر به شرایط جنگ و درگیری نظامی است و با زتوصیه به گفتگو با خصم را نموده است.
پیش از این هم سابقه داشته که علمای روشن اندیش ما با مخالفان مناظره میکردند مثل مناظره قلمی آیت الله سید نور الدین شیرازی با احمد کسروی.
حالا که یکی پیدا شده و دارد با مشایی دیالوگ میکند، چرا برآشفته اید و میخواهید به سنت دینی و شیعی خود سرپوش بگذارید.
پاسخ:
مکاتبی که با بزرگان وارد مباحث عقیدتی می شدند، صرفا مکاتب فکری و عقیدتی بودند نه مکاتب و نحله های سیاسی. منظور ازغیر سیاسی بودن این فرق این است که هیچکدام از آنها در مناسبات سیاسی عصر خویش و یا دربار خلیفه قرار نداشتند و منافع سیاسی خاصی را در حکومت، با ابزار مناظره دنبال نمی کردند.شما اگر به استناد مناظره ای بیاورید که فعلش باعث تحقق امیال احزاب شده باشد بنده حرفم را ژس می گیرم. منظور شما این است که ائمه را در مناظرات دور زده اند؟منظور بنده این نوع سیاست بود نه اینکه بحث سیاسی نبود. کمااینکه بنده صحبت شما را در مطلبم تایید کرده ام. مثل نامه امام رضا.ع. به مامونمنظور بنده مناظره مشروعیت زا بود همانطور که توضیح دادمبنده سه دلیل منطقی ارائه دادم که هر دلیل دلیل کافی برای رد مناظره است.شما به هر سه دلیل باید جواب بدهیددیالوگ کردن باکسی که رهبری به انزوایش حکم داده را چگونه توجیح میکنید؟ ,

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی