خامنیسم

فضل الله المجاهدین على القاعدین اجرا عظیما

خامنیسم

فضل الله المجاهدین على القاعدین اجرا عظیما

خامنیسم

"ایسم " ها, امروز بت بشر مدرن شده اند . ایسم هایی که روز به روز بر جهل آدمی افزوده و به تاریکی هدایتشان کرده است . در این بیداد آباد و تاریکستان ؛ با کمال افتخار یک " ایسم " جدید در مکتب نور و روشنایی به جهان بشر تشنه هدایت ؛ معرفی میکنم . این " ایسم " مکتب مولا یم خامنه ای است. آری من " خامنیسمم " پیرور مکتب خامنه ای .

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

آخرین جلسه از سلسله جلسات "ضیافت عدالت" فردا، پنجشنبه برگزار خواهد شد. در این برنامه، دغدها و نگرانی های حضرت امام(ره)  پیرامون نهضت روحانیت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به عنوان یکی از موضوعات بسیار حیاتی محوری در نگاه کلان به انقلاب اسلامی در محل سالن کنفرانس درمانگاه پوسچی، مورد مباحثه قرار خواهد گرفت.  

 


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۲ ، ۲۱:۲۷
سلمان کدیور

متن سخنان نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی در محضر رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای بدین شرح میباشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضار محترم و با تشکر از فرصتی که در اختیار قرار داده شده است.

***

وَ إِنْ یُریدُوا أَنْ یَخْدَعُوکَ فَإِنَّ حَسْبَکَ اللَّهُ هُوَ الَّذی أَیَّدَکَ بِنَصْرِهِ وَ بِالْمُؤْمِنینَ (سوره مبارکه انفال  آیه ۶۲)

در طول تاریخ، أنبیا با مستضعفین بپاخاستند و با مستکبرین مبارزه کردند. انقلاب اسلامی ایران نیز به پشتوانه محرومین و مستضعفین به پیروزی رسید و از بدو انقلاب تاکنون، هر جا موفقیتی دیده شده، ناشی از حضور مردم بوده است.

حماسه سیاسی ای که در انتخابات امسال رقم خورد، دلیل محکمی بر اتکای نظام جمهوری اسلامی به مردم بود و نشان داد داعیه تقلب در انتخابات گذشته، ظلم بزرگی بوده که در حق نظام صورت گرفته است.

لیکن به نظر ما جمهوری اسلامی برای تحقق اهداف بلند خود باید از پشتوانه مردمی نظام تا حد ممکن بهره جوید و نیز عرصه های تحقق «جمهوریت»، به حضور مردم در انتخابات محدود نشود.

نمونه ای از پویایی و درگیر شدن گروه های مردمی در مسائل کلان کشور را در مقاطع انتخابات گوناگون شاهد هستیم. در حالی که این امر نبایستی تنها محدود به برخی مقاطع خاص باشد و باید سازوکاری برای استمرار نقش آفرینی گروه های مردمی اندیشیده شود.

در این راستا، نکاتی به صورت مختصر در چهار بخش بخش خدمت حضرتعالی مطرح می گردد.

بخش اول. آسیب شناسی نوع نگاه جوانان انقلابی به مسائل کشور

در این زمینه، به دو مسأله اشاره می شود:

۱-    ضرورت توجه گروه های مردمی به نقش «مستقل» خود:

یکی از آسیب هایی که متوجه فعالیت جوانان انقلابی است، گره زدن هویت خویش و همینطور آرمان های انقلاب به گروه های سیاسی و فراموش کردن نقش «مستقل» خود در مطالبه و تحقق آرمان های انقلاب اسلامی است. در حالی که بایستی به جای اکتفا کردن به موضع گیری له و علیه جریانات سیاسی، به شناسایی مسائل اساسی کشور بپردازند و از نگاه های سیاسی به مسائل کشور اجتناب کنند.

۲-    ضرورت تمرکز زدایی از نگاه ها و پرداختن به مسائل بومی و منطقه ای:

آسیب دیگر، تمرکز بیش از اندازه بر مسائل سیاسی و رسانه ای و کم توجهی به مسائل مناطق گوناگون کشور است. این آسیب در درجه اول از بی عدالتی رسانه ای ناشی می شود که در آن بسیاری از موضوعات ریز سیاسی بازتاب می یابد، اما مشکلات مردم مناطق مختلف کشور و مخصوصا طبقات مستضعف مورد غفلت واقع می شود.

در چنین شرایطی گروه های مردمی در نقاط گوناگون کشور باید در کنار مسائل کلان سیاسی و اجتماعی، بیش از پیش توجه خود را به مسائل و ظرفیت های منطقه خویش معطوف دارند. برای مثال پیش از هر کس گروه های مردمی جیرفت باید مشکلات و قابلیت های کشاورزی منطقه جیرفت را در فضای کشور طرح کنند و به گوش دولت و مجلس برسانند؛ وگرنه چنین مسائلی در لابه لای هیاهوهای سیاسی و رسانه ای گم خواهد شد؛ نمونه دیگر جوانان عدالتخواه شهرهای گوناگون چون شیراز و مشهد هستند که توانسته اند با تمرکز بر برطرف نمودن مدل توسعه غیربومی شهر، گامهایی را در اصلاح وضعیت بردارند.

ما این رویکرد را «عدالت خواهی بومی» نام نهاده ایم.

 

بخش دوم. ضرورت مهیا کردن زمینه برای نقش آفرینی گروه های مردمی از سوی نظام

نقش آفرینی گروه های مستقل مردمی در امور اساسی کشور، نیازمند فراهم شدن زمینه های لازم از سوی نظام جمهوری اسلامی نیز هست.

البته بسیاری هستند که حتی اگر زمینه نیز مهیا شود، به دلیل وجود برخی ساختارهای ناعادلانه قدرت و ثروت، فقر و استضعاف، باز هم نخواهند توانست در امور کشور نقش آفرین باشند. لذا بایستی «اولویت دهی به محرومین و مستضعفین» و «حمایت» از آنان، اولین مسأله باشد.

این در اینجا به سه زمینه اساسی اشاره می شود:

۱-     اقتصاد

یکی از راههای نقش آفرینی مردم در اقتصاد، تعاونی ها هستند. حضرتعالی در ابلاغیه سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، یکی از اهداف این سیاست ها را  گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به‌منظور تأمین عدالت اجتماعى بر شمرده اید و در بند ب سیاست های ابلاغی اصل ۴۴، سیاست های کلی بخش تعاونی را نیز ابلاغ نموده اید. اما شاهد هستیم در مقام اجرا، همت مسئولان بر خصوصی سازی و یا گسترش نهادهای شبه دولتی است و نسبت به بخش تعاونی کم لطفی صورت می گیرد و یا با تفسیرهای نادرست یا محدود کردن آن به تعاونی های غیرتولیدی به حاشیه رانده می شود.

از سوی دیگر عده ای تحت لوای خصوصی سازی، درصدد اند تا سکان کشور را به دست سرمایه داران و یا شبه دولتی ها بسپارند و به مردمی کردن اقتصاد- که محرومین و مستضعفین مصداق اساسی آن اند- توجهی نمی کنند.

لذا از حصرتعالی خواستاریم رهنمود های لازم را پیرامون برداشت های نادرست از مردمی کردن اقتصاد بفرمایید.

در عرصه اقتصاد، به مدل جهاد سازندگی نیز باید اشاره کرد که توانست در دهه اول انقلاب با بکارگیری نیروهای مردمی، کشور را در بسیاری زمینه ها به خود کفایی برساند. اما پس از جنگ و در خلال سیاستهای توسعه اقتصادی، به فراموشی سپرده شد. در حال حاضر بایستی به شناخت و اجرایی کردن این مدل مدیریتی برآمده از انقلاب توجه جدی صورت پذیرد.

۲-    سیاست خارجه

انقلاب اسلامی بیش از دولتها، توسط ملتهای جهان مورد عنایت قرار گرفت. اما متأسفانه بتدریج ساز و کار ارتباطی ما با تشکلهای مردمی متعدد همسو، به روابط دیپلماتیک محدود شد و از این ظرفیت عظیم بی بهره ماندیم.

چنان که در اقداماتی چون کاروان آسیایی شکست حصر غزه و محاصره مردمی اسرائیل در کاروان جهانی إلی بیت المقدس شاهد بودیم، تشکلهای مردمی در جهان از ظرفیت بسیار بالایی برخوردارند.

البته در کشور ما این بعد مهم دیپلماسی عمومی بخاطر محدودیتهای اداری و برخی نگرشهای امنیتی مغفول واقع شده است.

از آنجا که اساسا ارتباط بدنه های مردمی با یک دولت براحتی میسر نیست و از آن سو ماهیت فرهنگی انقلاب نیازمند ارتباطات فکری و اجتماعی است، باید رویکرد تقویت حضور مجموعه های واقعا مردمی- و نه شبه دولتی- در جهان تقویت شده و از ظرفیت عظیم عمق استراتژیک انقلاب بهره برده شود.

۳-     فرهنگ

یکی از انتقاداتی که همواره بر دستگاه های فرهنگی نظام- چه دستگاه های زیر نظر دولت و چه دستگاه های زیر نظر رهبری- وجود داشته، رویکرد تصدی محور و قبضه کردن عرصه های گوناگون توسط این نهادها بوده است. در نتیجه بسیاری از فعالیت های فرهنگی به کارهای ویترینی، بیلان کاری و سطحی تقلیل یافته است.

در حالی که ورود گروه های مردمی به عرصه فرهنگ موجب جوشش و نشاط و افزایش کیفیت این فعالیت ها می شود. از جمله نمونه های موفق ورود گروه های مردمی در عرصه فرهنگ، می توان جشنواره مردمی فیلم عمار را برشمرد.

این امر نیازمند اصلاح جدی در دستگاه های فرهنگی و در صورت نیاز ابلاغ سیاست های فرهنگی مربوط می باشد.

 

بخش سوم: احیای اصل ۸ قانون اساسی و قائل شدن نقش نظارتی برای مردم

یکی دیگر از لوازم استفاده از ظرفیت عظیم مردم برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، قائل شدن حق نظارت و نقادی برای مردم مطابق اصل هشتم است. اما حضور مسئولین در جمع های دانشجویی و مردمی، اگر هر از گاهی انجام شود یا نشود، در حکم لطف و منتی به آنان محسوب می شود و هیچ سازوکار قانونی برای پاسخگویی وجود ندارد.

برای نمونه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم پاسخگویی قوه قضائیه پیرامون اطاله دادرسی در پرونده های مهمی چون کوی دانشگاه، کهریزک، افشاگری هایی پیرامون برخی مسئولین و امثالهم.
  • خودداری برخی از نهاهای زیر نظر رهبری مثل بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، آستان قدس رضوی و سپاه پاسداران از پاسخگویی پیرامون شفافیت فعالیت های اقتصادی آنها و نیز امتناع از بازرسی توسط سازمان بازرسی کل کشور.
  • بی توجهی شورای نگهبان در خصوص لزوم پاسخگویی به مردم پیرامون معیارهای احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

بخش چهارم: پرسش پیرامون برخی موانع برسر راه نقش آفرینی مردم

در این زمینه به دو مورد اشاره می شود:

۱-    یکی از مسائلی که در این زمینه وجود دارد، ورود مجموعه های نظامی در سیاست، اقتصاد و فرهنگ است. سوال اینجاست که به نظر رهبر معظم انقلاب حدومرز ورود نیروهای نظامی در عرصه های گوناگون تا کجاست؟ چه تدبیری بایستی اندیشیده شود تا این نهادها عرصه را بر گروه های خودجوش مردمی تنگ نکنند؟

علاوه بر این، رهبر معظم انقلاب کدام ساختار حکومت را موظف به نظارت بر این نهادهای نظامی جهت جلوگیری از انحراف آنها میدانند؟

۲-    یکی از آسیب های انتخابات اخیر، جایگزین شدن تقلید در جهت گیری های سیاسی به جای تحقیق و مسئولیت پذیری بود. نمونه این تقلید سیاسی را در معرفی مصداق از سوی اشخاص و گروه های سیاسی و دینی بدون توجه به لزوم دادن معیار از یک سو و استقبال گروه های مردمی از این امر از سوی دیگر شاهد بودیم. با توجه به اینکه برخی با استناد به بعضی تاییدهای شما این کار را انجام می دهند، نظر حضرتعالی در مورد چنین رفتارهایی چیست؟

در پایان شعری از محمدمهدی سیار تقدیم می گردد:

در این کشتی درآ، پا در رکاب ماست دریاها

مترس از موج، بسم الله مجریها و مُرسیها

اگر این ساحران اطوار میریزند طوْری نیست!

عصا در دست اینک میرسند از کوه موسی ها

 شب قدری رقم زد خون ما تقدیر عالم را

که همرنگ غروب ماست صبح سرخ فرداها

با تشکر

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۲ ، ۱۳:۰۹
سلمان کدیور


جلسه بعدی سلسله برنامه های  "ضیافت عدالت" روز پنجشنبه همین هفته،  ساعت 17 ، در محل سالن کنفرانس درمانگاه پوسچی(ستاد) برگزار خواهد شد. در این جلسه قرار است به سوالات، شبهات، نقدهای موجود پیرامون فعالیت های مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز،  از سال 84 تا کنون، توسط حقیر، پاسخ داده شود. لذا از تمامی دوستان عزیز، بخصوص منتقدین و مخالفین جریان عدالتخواه طی سالهای متمادی، دعوت می شود ( اگر مسئله و نکته  ای برای گفتن  دارند) در این جلسه حضور یافته و سوالات و نقدهای خود را مطرح کرده تا در فضایی دوستانه به آنها پرداخته شود. 

حق

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مرداد ۹۲ ، ۱۹:۳۷
سلمان کدیور


 به گزارش سحاب نیوز، چهارمین جلسه از سلسه جلسات «ضیافت عدالت» توسط مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز روز جمعه، با سخنرانی سلمان کدیور، دبیر سابق مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز و عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه کشور، با موضوع «عدالتخواهی در سیره سیاسی حضرت زهرا (س)»، برگزار گردید.

سلمان کدیور گفت: زندگی همه ائمه بخصوص حضرت زهرا(س) سراسر در این حجاب ها قرار گرفته است و این کم‌کاری بعضاً از منابر و علمای ما نشات می‌گیرد که حقیقت زندگی آن حضرت را با نگاهی سطحی ترویج نموده‌اند.

دبیر سابق مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز، سپس به شرح و واشکافی جامعه جاهلی پرداخت و اضافه کرد: جامعه‌ای که هر آنچه زشتی و کراهت و پستی است در آن فضیلت و افتخار محسوب می‌شود، قرار است میزبان انقلاب پیامبری باشد که هدفش تمام کردن مکارم الاخلاق است. در نگاه اولیه چنین هدفی در چنان جامعه‌ای یک اتوپیاست. وی افزود: کار ویژه پیامبر(ص) برای تثبیت مکارم الاخلاق برپایی و تبلیغ عدالت است؛ چرا که در جامعه‌ای که عدالت نیست، قرار گرفت اخلاق و تزکیه نفس محال است. در اسلام عدالت و عدالتخواهی هدفش همین است، برپایی حکومت بر مبنای اخلاق و تهذیب نفس تا در پرتو این نگاه خداوند آنچنان که حق است پرستش شود. و پیامبر(ص) برای آنکه خداوند پرستش شود باید انقلابی کند که شالوده اش بر عدالت و ساختارش بر اخلاق است.

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه کشور بیان داشت: در سیره تبلیغی پیامبر(ص) نکته بسیار عمیقی هست که مهجور ماده است و آن چیزی نیست جز روش تبلیغی ایشان. فهم این نکته برای افرادی که کار فرهنگی می کنند بسیار حیاتی است.

این فعال عدالتخواه با اشاره به روش عملیاتی پیامبر(ص) در کار فرهنگی، اظهار کرد: پیامبر(ص) هیچگاه با سنت هایی که هزارن سال در جامعه حجاز ریشه دوانده مبارزه سلبی نمی کند. او سنت های جامعه عرب را می گیرد، ظاهرش را اصلاح می کند و محتوایش را انقلابی می کند. اینچنین است که توده‌های مردم با ایشان دشمن نبودند و فقط سرمایه داران قریش بودند که ایشان را آزار می‌دادند. نقطه تقابل پیامبر با سرمایه داران قریش است. پیامبر(ص) فقط منش سرمایه داری و تبعیض و شکاف طبقاتی را کامل نفی می کردند و آن را بر نمی‌تافتند. چرا که تمام انقلاب های اسلامی تاریخ توسط روح و منش سرمایه داری منزوی و نابود شده است.

کدیور در شرح مفهوم انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی به مفهوم برپایی حکومتی است که مبنایش بر توحید باشد، یعنی انقلابی توحیدی. برپایی حکومت توحید بر شالوده عدالت؛ و وقتی می‌گوییم کار ویژه اصلی جنبش عدالتخواه، پیگیری عدالت است یعنی اینکه جنبش عدالتخواه نه فقط یک جریان دانشجویی-مردمی بلکه جریانی سراسر و عمیقا توحیدی است. عدالت برای ما نه به مفهوم کمونیستی است که هدفش ارضای شهوت شکم است، بلکه بهتر پرستیده شدن خداوند است.

این دانشجوی عدالتخواه افزود: تاریخ می‌گوید که فاطمه(س) از همان اوایل کودکی دوشا دوش پیامبر نظاره گر تاسیس انقلاب بوده است. او ضرب و شتم پدرش را توسط کفار بارهای بار با چشم دید. شکنجه عمار و شهادت سمّیه را به خاطر سپرد. فاطمه(س) در خانه ای رشد می کند که محل تصمیم گیری های بزرگ سیاسی برای تاسیس انقلاب است. او از کودکی تحث تعالیم پدر بزرگوارش درس سیاست و اداره انقلاب آموخت. فاطمه (س) دختری خانه نشین و اُمی نبود، او متخصص امور سیاسی و اجتماعی بوده است. فاطمه( س) تجربه سالهای تلخ شعب ابی طالب را دارد، ایشان تجربه مدیریت فرایند هجرت از مکه به مدینه را دارد، ایشان تجربه مدیریت جنگ هایی چون خندق را دارند و از وقتی به زوجیت همسر حضرت امیر(ع) در آمدند، یک مشاور تمام عیار امور اداره انقلاب بوده اند.

این فعال سیاسی افزود: نقطه استراتژیک زندگی حضرت زهرا(س) این است که ایشان در خانواده ای رشد می کنند که زنانه است. پیامبر(ص) از خدیجه چهار دختر داشتند. برای همین است که به ایشان ابتر می گفتند. فرزند اولشان زینب، دوم رقیه، سوم ام کلثوم بوده است. این امر باعث شد تا حجم ازارها بر پیامبر افزون شود چرا که جامعه جاهلی عرب جامعه ای ضد زن و ضد دختر است و داشتن این تعداد دختر در خانواده ای منهای پسر، مطلوب نبوده است. خداوند بعد از دختر سوم یک پسر به پیامبر(ص) می دهد به اسم ابراهیم که ایشان در چند ماهگی فوت می کنند و بعد از ابراهیم فاطمه(س) متولد می شود و فشارها بر پیامبر(ص) افزون می شود. نکته قابل توجه این است که تمامی این فرزندان تا قبل از وفات پیامبر(ص) از دنیا می روند، دقیق زمانی که پیامبر(ص) بر حجار مسلط شده و امپراطوری های روم و ایران از او به وحشت افتاده است، در چنین وضعی فاطمه(س) تنها وارث پیامبر(ص) است. فاطمه(س) وارث تمام انبیاء و اولیاء و مجاهدین و وارث تمام انقلاب های اسلامی تاریخ بشریت می شود. این مقام و منزلت سیاسی فاطمه(س) است که در حجابی از جهل مهجور مانده است و خداوند در سوره کوثر به آن می پردازد.

کدیور در شرح فتنه بعد از پیامبر(ص)افزود: وقتی که بعد از وفات پیامبر (ص) کودتایی تمار عیار با سه ابزار تبلیغ، تطمیع، تهدید بر پا می شود فاطمه(س) نه به عنوان دختر پیامبر و نه فقط به عنوان همسر جانشین پیامبر(ص) بلکه به عنوان وارث انقلاب به مبارزه با اتحارف در انقلاب اسلامی می پردازد.

وی با انتقاد از جامعه روحانیت ادامه داد: روحانیت ما و نخبگان دانشگاهی ما فاطمه (س) را زنی ضعیف و رنجور نشان داده‌اند و گفته‌اند زهرا(س) بعد وفات پیامبر(س) در خانه نشست و فقط گریست. این تهمت است به ساحت حضرت. شتر را دارند با بارش می برند، آنوقت فاطمه دارد بر پدر می گرید؟ انقلاب را دارند منحرف می کنند و فاطمه کسی که پوست و گوشت و خونش با انقللاب رشد کرده ساکت بماند؟ در حالی که پیامبر(ص) به ایشان مژده دادند که به زودی به ایشان ملحق خواهند شد. تاریخ می گوید وقتی خبر وفات پیامبر را به دخترش دادند، فرمودند "اگر محمد رفت خدای محمد که هست". این دروغ است که فاطمه(س) بر فراق پدر آنقدر گریسته است دروغی که ما ترویجش دادیم. هیچ متن تاریخی وجود ندارد که حضرت صرفا بر فراق پدر مرثیه خوانده باشد.

این فعال عدالتخواه افزود: چرا شأن فاطمه (س) را درحد یک زن عادی پدر مرده پایین می آورید؟ من از روحانیون و نخبگان دانشگاهی می پرسم. زینب کیست؟ شاگرد فاطمه. یک صبح تا ظهر گردن تمام عزیزانش را جلوی چشمش می زنند آنوقت در پایتخت ترور و تزویر و خشم و خشونت، یکی از بزرگترین امپراطوری های جهان، چشم در چشم یزید، می گوید " خدارا شکر که این قربانی های اندک را از ما پذیرفت ... من بجز زیبایی هیچ ندیدم". حال فاطمه در عزای پدر چنان می کند که رو به ضعف و گاه مرگ می رود. این چه نسبت خلافی است که به ساحت حضرت می دهید؟

کدیور در تفسیر گریه های حضرت زهرا(س) گفت: اگر قصد فاطمه (س) از گریه فقط مرثیه خوانی بوده چرا ایشان در خانه خودشان مویه نمی کردند بلکه در ملاء عام و انظار عمومی جاهایی چون قبرستان بقیع و شهدای احد به عزاداری می پردازند و در این مرثیه هایشان شکایت از حکومت و غاصبان می کردند؟ گریه های حضرت نوعی مرثیه سیاسی بریا تحت تاثیر نهادن افکار عمومی بوده است. مردم از خودشان می پرسیدند چرا فاطمه به عنوان دختر پیامبر(ص) خلیفه را نفرین می کند و او را غاصب می خواند. هدف گریه عزاداری صرف نبوده است بلکه نوعی فریاد عدالتخواهانه بوده است. عدالتخواهی یعنی ممانعت از انحراف انقلاب. برای همین است که حکومت کسانی را می فرستد به در خانه علی(ع) که به فاطمه بگو یا شب گریه کن یا روز. انها اهالی مدینه نبودند بلکه فرستادگان حکومت بودند. چرا روحانیت ما و نخبگان ما بدون تامل این مسائل را بالای منابر و کرسی ها طرح می کنند؟

این شاعر دانشجو، بیان کرد: فاطمه(س) را باید به قتل می رساندند چرا که کودتا با وجود دختر عدالتخواه پیامبر محال است. غاصبان اگر فاطمه (س)را ساکت نمی کردند و او را وحشایانه به شهادت نمی رساندند محال بود بتوانند حکومت کنند. برای همین بود که به خانه ایشان ریختند و آن فاجعه را بر دامن تاریخ ثبت کردند. انها بع تعمد به خانه یورش برند و هدفشان هم قتل فاطمه بود این را کتب تاریخی اهل تسنن هم کتمان نکرده است. انها می دانستند که فاطمه و همسرش از درآمد باغستان بزرگ فدک برای خرید سلاح و سپاه سود خواهند برد و علیه حکومت لشکر کشی می کنند، برای همین بود که فدک را غصب کردندو بعد برخی می آیند در باب ارث بودن یا نبودن فدک سخن ها می رانند و مقاله می نویسند بدون اینکه به پشت پرده آن تامل نمایند.

دبیر سابق مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز ادامه داد: فاطمه(س) به مدت چهل شب، به خانه یکی از انصار یا مهاجرین می رفت و از آنها برای همسرش بیعت می گرفت و از انها میخواست که با خلیفه وارد نبرد مسلحانه شوند. این عین متن تاریخ است. حالا بروید و بگویید فاطمه فقط می گریست.

سردبیر سابق نشریه دانشجویی مستضعفین با قرائت فراز هایی از خطبه فدک ادامه داد: خطبه فدکیه اوج مبارزات حضرت زهرا(س) در مقابله با انحراف انقلاب است. او با شجاعت تمام چشم در چشم خلیفه علیه خلیفه سخنرانی می کند و از انصار و مهاجران می خواهد به فریاد دادا خواهیش پاسخ دهند و و با اسلحه و لشکر با خلیفه و غاصبان درگیر شوند. بعد همین خطبه است که زمزمه های برگشت به سوی علی(ع) شنیده می شود و بسیاری از سکوت و عملکردشان در قبال انحراف انقلاب پشیمان می شوند.

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه کشور ادامه داد: وقتی که آن دو نفر تحت تاثیر فشار افکار عمومی به ملاقات حضرت می ایند، حضرت(س) همانند که دیپلمات کارکشته از آنها اعتراف می گیرد که او خشم او خشم خداست و سپس در برابر آن دو دست بلند کرد و فرمود: " خدایا منم فاطمه که خشمم خشم توست؛ پس شاهد باش که بر این دو تن و حکومتشان غضب کردم پس تو نیز بر آنان غضب کن تا روز قیامت". این فاطمه است نه فقط یک در و یک دیوار و یک میخ!

این فعال سیاسی افزود: فاطمه(س) فاتح نبرد بین مصلحت و حقیقت است. او کسی است که مصلت سنجی های منحرفان را نمی پذیرد و با انحراف مبارزه می کند. فاطمه نمی گوید که اگر من قیام کنم امپراطوری ایران و روم سوء استفاده می کند. او فقط از خدا می ترسد و مصلحت های کاذب را رها می کند. مثل ما نیست که بیش از آنکه از خدا بترسیم از بی بی سی و و آ ای می ترسیم و انحرافات را از ترس اینکه مبادا دشمن سود ببرد توجیه می کنیم.

این فعال عدالتخواه ادامه داد: هر کس در جمهوری اسلامی فساد کرد باید پاسخگو باشد. نباید به این بهانه که او فلان پست و مقام را دارد، آقازاده فلانی و خانم زاده بهمانی است از حساب کشی معاف شود. نباید این حصارها را دور افراد حکومت بکشیم و آنها را محفوظ کنیم. عدالتخواهی یعنی در نبرد مصلحت و حقیقت باید طرف حقیقت را گرفت و انحرافات را توجیه نکنیم. امروزه کسانی انقلاب را منحرف می کنند که عکس خمینی بالای سر دارند امّا به شیوه محمد رضای پهلوی مدیریت می کنند. مبارزه با آنها باید در صدر برنامه های جریان عدالتخواه باید باشد وگرنه آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

سلمان کدیور تصریح کرد: کار بعدی حضرت(س) در مبارزه با انحراف انقلاب این بود که دامنه نهضت را با خطبه خواندن در جمع زنان مدینه؛ وارد خانه های مدینه کرد. ایشان کسانی را که در قبال انحراف انقلاب سکوت کردند را نفرین کردند و در جمله ای عجیب آنها را مسئول خون هایی دانستند که در آینده و تحت تاثیر سقیفه ریخته خواهد شد. ببینید فلسطین را، عراق را، بحرین و مصر را. انها مسئول این خون ها هستند و ما هم اگر در قبال انحرافاتی که در انقلاب اسلامی خمینی رخ می دهد سکوت کنیم، به گفته حضرت(س)مسئول خون هایی خواهیم بود که در آینده ریخته خواهد شد. اگر خاری کف پای مستضعفی در شاخ افریقا برود خداند از ما حساب خواهد کشید. برای همین است که می گوییم عدالتخواهی یعنی مبارزه با انحراف در انقلاب. مباره با غاصبان و گردن کلفتان و از خدا بی خبران.

این فعال سیاسی افزود: غاصبان می‌خواستند در هنگام وفات و شهادت حضرت(س) برای ایشان تشیع جنازه با شکوهی برپا نمایند تا از این طریق آبروی از دست رفته شان را باز یابند و چهرشان را در تاریخ طاهر سازند، امّا حضرت فاطمه(س) با وصیت نامه سیاسی شان اجازه این بهره برداری را از آنها سلب کردند.

 

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۲ ، ۱۵:۴۱
سلمان کدیور