خامنیسم

فضل الله المجاهدین على القاعدین اجرا عظیما

خامنیسم

فضل الله المجاهدین على القاعدین اجرا عظیما

خامنیسم

"ایسم " ها, امروز بت بشر مدرن شده اند . ایسم هایی که روز به روز بر جهل آدمی افزوده و به تاریکی هدایتشان کرده است . در این بیداد آباد و تاریکستان ؛ با کمال افتخار یک " ایسم " جدید در مکتب نور و روشنایی به جهان بشر تشنه هدایت ؛ معرفی میکنم . این " ایسم " مکتب مولا یم خامنه ای است. آری من " خامنیسمم " پیرور مکتب خامنه ای .

دولت یازدهم چگونه می اندیشد؟

چهارشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۰۰ ب.ظ

هر دولت بنا بر مقتضیات اندیشه ای خویش عمل می کند. هر حزب، جریان و یا گروهی که  در عرصه سیاست فعال است دارای طرز فکر و اندیشه ای در حوزه اداره حاکمیت است و هر کدام راه تعالی و سعادت یک ملّت را در طریقه و راهی می پندارند.

تجربه تاریخی معاصر ما به خوبی اثبات کرده است که اندیشه و تلقّی هایی که  در کالبد دولت های مختلف در جریان بوده است متناسب با ساخت و ساحت کشوری چون ایران با دو مولفه ایرانی و اسلام نبوده است. دقیق به همین علّت است که سرانجام تمام این مدل های سیاسی-اندیشه ای محکوم به شکست شده است.

کشور ما تجربه دولت سازندگی را دارد. دولتی که پس از جنگ روی کار آمد. این دولت اساس توسعه کشور را از راه بانک جهانی و توصعه نامتوازن صنعتی، تقویت و تشکیل سازمان ها و جریانات سرمایه سالار مذهبی دید. و همین سیاست بود که عرصه فرهنگ اسلام-انقلابی ایرانیان را با بحرانی عمیق و انحرافی عظیم روبرو ساخت.

دولت سازندگی در عرصه اقتصاد به تورم نزدیک به پنجاه درصد رسید و در ساحت فرهنگ روحیه مردم را به روحیه مصرفگرایی تجمل گرا متمایل ساخت و در عرصه حکومت داری به نوعی اقتدارگرایی و فشار و خفقان مبدل گشت. و دقیق رویگردانی مردم از این سیاست بود که باعث رای به اصلاح طلبان نمود.

متاسفانه اصلاح طلبان هم هر چند در نظر و مدل حکومتداری نگاهی لیبرال داشته و در مولفه های به دولت سازندگی اقتدا نمودند بلکه  با نگاهی سازشکارانه و منفعلانه با غرب در عرصه سیاست و اندیشه، راه توسعه را دین زدایی اسلامی به منظور استقرار ارزش های جامعه مدرن غرب دید. سیاستی که منجر به تنفر عمومی از این نگاه در سال 84 شد.

سال 84 اما دولت و جریانی بر روی کار آمد و داری اقبال عمومی بسیار شد که نه تنها شعار لیبرالیستی سر نداد بلکه فریاد حمایت از مردم را در برابر نگاه سرمایه سالارانه سر داد و مبارزه با فقر عمومی و فساد را طبق مولفه های اصیل انقلاب اسلامی در کار ویژه خود قرار داد. این دولت در پیوند با مردم و تلاش برای پیشرفت در عرصه داخلی و خارجی بی نظیر عمل کرد و سبب این امر شد که در سال 88 نیز اکثریت قاطع آراء مردم را با خود همراه سازد.

امّا متاسفانه دولت دهم با دولت نهم در ساحت عمل تفاوت هایی کرد؛ هرچند که در مقال شعار همچنان ادعاهایی چون سال 84 را داشت. نگاه سیاسی به مقوله فقرزدایی و مبارزه با فساد، حاشیه سازی و بی مورد، بر هم زدن اتحاد داخلی و در اواخر کار عدم مدیریت صحیح اقتصاد کشور، باعث شکست این گفتمان گردید.

امّا ظهور دولت یازدهم  با تفکری متضاد با دولت نهم و دهم بازتاب یک موضوع بود و آن هم رویگردانی مردم از گفتمان سابق. این یکی از مهمترین تجربیات و حقایق تاریخ سیاسی معاصر ماست. مردم ما انقدر از دولت سازندگی بیزار گشتند که به شعار اصلاح طلبی رای دادند و انقدر از اصلاح طلبی و سیاست هایش خسته شدند که به اصولگرایان پناهنده شدند و آنقدر از این نگاه نا امید شدند(به هر علتی) به دولت یازدهم متوسل گشتند.

اما نگاه و تفکر حاکم بر دولت یازدهم چیست و این دولت در منظر اندیشه سیاسی-اقتصادی چگونه می اندیشد و بر چه مبنایی عمل می نماید؟

برای پاسخ به این سؤالات، با نگاهی به سوابق افراد پیشنهادی برای تصدی وزارت و معاونت در دولت یازدهم، از جمله آقایان محمدباقر نوبخت، محمد نهاوندیان، محمدعلی نجفی، اکبر ترکان، اسحاق جهانگیری و بیژن زنگنه، می‌توان متوجه شد که گرایش‌های اقتصادی لیبرال‌سرمایه‌داری در میان تیم اقتصادی پررنگ‌تر است.

 

به عنوان مثال، محمدعلی نجفی، در زمان تصدی وزارت آموزش‌وپرورش، از پایه‌گذاران مدارس غیرانتفاعی و نمونه‌مردمی بود. مدارس غیرانتفاعی در آن دوران، با توجیه کاهش هزینه‌های آموزش‌وپرورش شکل گرفت و تا کنون نیز به کار خود ادامه داده است، اما تبدیل مدارس دولتی دارای کادر آموزشی و امکانات بهتر به مدارس نمونه‌مردمی و دریافت شهریه از دانش‌آموزان، از اقدامات افراطی لیبرالی است که انجام آن، به خصوص در مقاطعی از زمان که مردم به دلیل فشارهای اقتصادی و تورم بالا حتی در امرار معاش با مشکل مواجه بودند، باعث ایجاد احساس تبعیض و بی‌عدالتی در جامعه شد.

 

 

سایر اعضای تیم اقتصادی دولت یازدهم، از جمله آقایان محمدباقر نوبخت، محمد نهاوندیان و اسحاق جهانگیری نیز دارای گرایش‌های اقتصاد لیبرال‌سرمایه‌داری هستند.

 

این تیم اقتصادی، یادآور تجربه‌ی تلخ شکست سیاست‌های تعدیل اقتصادی در دوران ریاست‌جمهوری آقای هاشمی است. با این تفاوت که این بار هزینه‌های شکست، با توجه به موقعیت خاص اقتصادی و سیاسی حاکم بر کشور، بسیار سنگین‌تر و خطرناک‌تر خواهد بود.

 

در حقیقت انچه در کابیه جناب روحانی در چینش وزاء و معاونین آنان به چشم می خورد، این است که اکثریت غالب این افراد یا نگاهی لیبرالیستی-سرمایه داری دارند یا خود جزو افراد صاحب سرمایه و دارای کمپانی های بزرگ مالی اقتصادی هستند. اشخاصی چون بیژن نامدار زنگنه، نهاوندیان، عباس آخوندی و ... اثبات کننده این مدعاست.

تعطیلی مسکن مهر که باعث تسلط دوباره مافیای مسکن صنعت ساختمان بر خانه های ملّت  شد، لغو طرح شبنم و ایران کد، که سبب تسهیل صادرات به نفع سرمایه دارها و شیوع اقتصاد زیر زمینی می شود، از دیگر اقدامات دولت است که نشان از حمایت از سرمایه داران به جای نگاه به مردم را در خود دارد.

پایین آمدن قیمت دلار و ارز یکی از عللی بود که در شعارهای آقای روحانی وجود داشت و سبب رأی مردم به ایشان شد امّا جای تعجب نیست که دولت اجازه کاهش قیمت ارز و دلار را با توجه به تحولات رخ داده در عرصه سیاست خارجی نداده است. این عمل فقط و فقط برای حمایت از جریانات سرمایه داری و کمپانی های مالی بزرگ صورت گرفته است. کمپانی هایی که با دولت روحانی ارتباطی خاص داشته و دارند. بالا بودن قیمت دلار به نفع جریانات سرمایه داری و به ضرر توده های مردم است و دولت یازدهم در این دو راهی منافع مردم و توده ها را به منافع سرمایه داران معاوضه نموده است که دقیق در تضاد با سیاست اقتصاد مقاومتی است.

الگویی توسعه کشور در نگاه دولتیان امروز، خلاف دولت اصلاحات که توجه به اروپای غربی بود، تمرکز بر آسیای شرقی مثل چین، مالزی است. این گرایش را به خوبی می توان در آراء و افکار دکتر محمود سریع القلم، مشاور ارشد جناب روحانی رصد کرد.

دولت یازدهم معتقد است که اگر ایران بخواهد کشوری توسعه مند شود باید راه کشوری چون چین را در این هدف بپیماید. دولت چین کشوری است که  مبتنی بر بازار ازاد لیبرالیستی  با حضور صدها شرکت فراملیتی. وجه مشخصه دیگر این کشور تعامل بسیار زیاد با غرب به خصوص اروپا و آمریکا است و دیگر نشان این کشور آزادی های وسیع اجتماعی و دیکتاتوری در سیاست است.

وقتی که دولت روحانی در مذاکرات ژنو حاضر است امتیازات غیرقابل باور و بسیار بزرگی به طرف غربی و دشمنان کشور بدهد و در عوض فقط چند میلیارد دلار پول قسطی بگیرد ناشی از این سیاست است. وقتی برای حضور کمپانی های خارجی در کشور دوره گردی می نماید و در سطح وزیر مذاکره می کند عمل به همین روش و سبک چین است.

وقتی که دولت آقای روحانی شعار آزادی فیس بوک، آزادی خوانندگی زنان را سر می دهد و رسما علام می کند که تفاوتی بین هنرمند ارزشی و اسلامی با هنرمند غیر اسلامی وجود ندارد، و همه باید آزاد باشند، امّا از سوی دیگر در طی شش ماه چندین روزنامه منتقد را دادگاهی و توقیف می نماید، منتقدینش را مشتی بی سواد و افراطی می خواند و حتی خلاف قانون اساسی، گزارش دقیقی از مذاکرات ژنو به دولت و مجلس نمی دهد؛ ذهن هر پرسشگری را با سوال روبرو می نماید که چرا دولتی که این همه شعار آزادی و نقد را سر می دهد، در عرصه سیاسی بسیار اقتدارگرا عمل می نماید؟

پاسخ این پرسش همان تقلید از کشور توسعه مدل چین است. دولت چین به مردم و ملت آزادی می دهد که هر کار اباحه و منافی عفت و اخلاقی انجام دهند، اجازه داده است هر کس با هر عقیده ای به ساخت فیلم و هنرمندی بپردازد، تا از این طریق آنها را به  امور دست چندم سرگرم نموده و زمینه دخالت آنها در سیاست را کم رنگ نماید.( همه کار بکنند فقط کار به کار سیاست نداشته باشند) یعنی دولتی با آزادی در ساحت فرهنگ و اجتماع، و دیکتاتوری  و استبداد در ساحت سیاست.

برای همین است در افتتاحیه جشنواره فجر امسال به جای تقدیر از امثال آوینی؛ از بهروز وثوقی و محمدعلی فردین که نماد ابتذال در سینمای پیش از انقلاب بودند؛ تقدیر می شود. و آقای سریع القلم در اظهار نظری می گویند لبو فروش و راننده تاکسی را چه به سیاست، این سیاستمداران و نخبگان هستند که فقط حق اظهار نظر و مدیریت دارند نه مردم. و آقای ترکان در سخن دیگری، افرادی که به روحانی رای نداده اند را انسان هایی قانون گریز می خواند و آنها را عامل عقب ماندگی کشور قلمداد می نماید.

به صورت خلاصه می توان گفت که دولت یازدهم دارای دو منظر فکری- اجرایی است.  این دولت دارای نرم افزاری اصلاح طلبانه، با قرائتی شبیه به جریان خرداد 76 است(هر چند در فرع تفاوت هایی با هم دارند) و در مقام اجرا دارای سخت افزار سازندگی مدل هاشمی رفسنجانی است. حمایت هاشمی و خاتمی از کاندیداتوری روحانی و همچنین ترکیب وزاء آقای روحانی که متشکل از کابینه هاشمی خاتمی است به خوبی نشان دهنده این مدعاست.


 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۰۷
سلمان کدیور

نظرات  (۱۰)


با سلام

لینک ویژه نامه " همه مسولیم " ویژه شهید علی خلیلی و امر به معروف و نهی از منکر، در سایت مبارز کلیپ.

لطفا مطالعه و تا حد امکان در معرفی و توزیع آن اقدام فرمایید.

یا علی. التماس دعا.

 

http://www.mobarezclip.com/?p=4918&cpage=1#comment-6824


۱۱ فروردين ۹۳ ، ۱۷:۴۳ سجاد علی پور
 
 با مطالبه امام چه کردند ؟ 

  paydari24.mihanblog.com
۲۳ اسفند ۹۲ ، ۱۶:۲۷ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟پباسخ به یک تز
 بله اصولا دولت سازندگی و اصلاحات حز موافقت با قران و علما نداشتن حیف که دست رئیس جمهور قبل از قران به دست لوپر و جولی خورد  
 پاشد بابا برید جمع کنید حوصله نداریم 
 تجربه دولت اصلاحات و قبل از اون بحران فرهنگی سیاسی اقتتصادی ( سیاست تعدیل اقتصادی) 
 خاتمی یگانه رحایی دوم بود ظاهرا ادعای جدید اصلاحات همین است 
 پس باید از حصر بیرون بیاد
 
مقاله تونو خوندم. توهمات خوبی دارید. اینکه امتیازات فراونانی در ژنو دادیم توهمی رنگین به رنگ محمود قاجاری است. خوب است در مورد رویکرد اقتصادی دولت نهم و دهم که همواره رهبری طرفدارش بوده بیشتر مطالعه کنید شاید که از توهم خارج بشی.
من نمی گویم دولت روحانی 100% است ولی این را به جرأت میگویم بسیار بهتر و موفقتر از دولت نهم و دهم بوده. حتی بهتر از دولت اصلاحات و سازندگی. زیرا با تجربه دولت اصلاحات و سازندگی وارد شده و هرچه اونا اشتباه کردن دولت روحانی سعی میکنه اون اشتباهات رو نکنه. البته دولت نهم و دهم به هیچ وجه تجربه قابل استفاده ای نداشته زیرا از اساس دولت نهم و دهم انحرافی در اصول بوده. اصولی که مردم براش انقلاب کردن. مردم انقلاب کردن هم اسلامیت و هم جمهوریت رو داشته باشن. چیزی که هم دولت سازندگی و هم اصلاحات بهش توجه داشتن. ولی دولت نهم و دهم نه مولفه اسلامیت داشت و نه مولفه جمهوریت. با اسلام مخالف بود زیرا در اولیات اسلامی مشکلات واقعی داشت. اجازه به زنان برای رفتن به ورزشگاهها و مخالفت با علما و فقها و نیز بحثهای من در آوردی مهدویت مثل صندلی برای امام زمان و هاله نور و دروغگو خواندن مخالف و قضاوت در انظار بیش از 70 میلیون آنهم قبل از دادگاهی کردن و ... همه و همه به یادم هست. آنقدر این موارد زیاد است که قلم می ماند تا کدام را بنویسد. دولت نهم و دهم هیچ فرقی باهم نداشت البته برای کسانی که می فهمیدند.دولتی که با وجود بیشترین شعار مبارزه با فساد، مرتکب بالاترین حد فسادها شد. پرونده 300 میلیاردی نمونه کوچکی است که توانستند علنی کنند. آنقدر پرونده های طول و درازی برای اعضای دولت نهم و دهم وجود دارد که اگر بخواهند اعلامش کنند جهان در بهت فرو خوداهد رفت.
بهتر است خدا را در نظر بگیری و از قیامت بترسی.
یک نکته هم در مورد محمود قجری(احمدی نژاد) بگویم که او با نردبان توهین به هاشمی همواره رأی آورد. خیلی ها همینگونه بوده اند. خیلی از نمایندگان مجلس ششم نیز همین گونه بودند. آنها با نردبان توهین و افترا به هاشمی، رأی آوردند. لکن خدا همه آنها بعد از بالا بردن چنان ساقطشان کرد که دیگر نتوانستند بلند شوند. حال شما هم اگر می خواهی اسم و رسمی پیدا کنی می توانی از آن نردبان استفاده کنی ولی بدان آخر و عاقبتی بهتر از گذشتگانی که از این نردبان استفاده کردن نخواهی داشت.
امیدوارم اجازه انتشار بدهی. البته فرقی هم نمی کند که اجازه بدهی یا نه. چون مردم موارد بهتری را می دانند و نیازی به ما ندارند.
سلام علیکم برادر   خسته نباشی

"نرم افزار  اصلاح طلبانه   سخت افزار  سازندگی "  رو  خوب اومدی
۱۴ اسفند ۹۲ ، ۱۷:۲۸ سجاد علی پور
 
 اقتصاد سرمایه داری , سرمایه دار سیاسی
 باید ها و نباید ها 

 paydari24.mihanblog.com
۱۲ اسفند ۹۲ ، ۲۱:۵۳ سجاد علی پور
 
 
سلام رفیق

  استفاده کردم 

  زمان باید بگذره تا مردم متوچه مضرات چهار دولت لیبرال شوند
 اما  
  جا داره در تکمیل مطلب مطلب جداگانه نوشته شه اما
 این مسوولیت های مختلف خصوصی اعضای دولت خلاف قانون و مطابق قانون نظام های سرمایه داری است 
 قانون اساسی نظام های سرمایه داری هم حتی دیگه چنین عمل کردی را نمی پذرین
  ما اگر از اسلام آزاد باشیم بهائم محسوب می شیم امیدواریم منظور دولت از ازادی ازادی از قید اسلام نباشه
 
۱۱ اسفند ۹۲ ، ۲۲:۴۸ هادی مسعودی
سلام برادر.استفاده کردم.خدا خیرت بده.یا علی
بسم الله
برادر خیلی تند مینویسی! ما که مصرف ماستمون بالا بود هر روز باید بریم اینور اونور جواب پس بدیم. شما که مستقیما اسم روحانی رو میبری و انتقاد می کنی میترسم یکهو بدون هیچ مقدمه ای ببرنت یه جاهایی! دوران عجیبی شده
به روزم با

چه باید کرد؟ + پی نوشت مهم
۱۱ اسفند ۹۲ ، ۱۹:۵۰ مهدی اکبرابادی
صرفا جهت اطلاع و رسیدگی: 
با سلام و احترام به کرامت انسانی که گاهی لگدمال می شود
گزارشی از عملکرد اداره راهنمایی و رانندگی در امتحان گواهینامه 
همانطور که مستحضرید چندسالی است که به واسطه آموزشگاههای خصوصی رانندگی اگرچه مستلزم پرداخت هزینه است اما موجب آموزش بهتر، اشتغالزایی ، صرفه جویی در وقت و رفاه حال بندگان و به عبارتی شهروندان شده است که باز جای شکر و سپاس دارد.
اما هنوز برای گرفتن گواهینامه های پایه 2 و یک جدید عده ی زیادی از هم استانی ها مجبور به مراجعه به اداره راهنمایی و رانندگی هستند که متاسفانه نه تنها احترامات معمولی گذاشته نمی شود بلکه ساعتهای زیادی با صرف هزینه با بلاتکلیفی همراه است که  علاوه بر حق الناس موجبات بدبینی مفرط به نظام را در پی دارد که به راحتی با یک سیستم نوبت دهی اینترنتی این مشکل کوچک که خسارات مادی و معنوی فراوان دارد حل می شود. 
به طور مثال در تاریخ 4 اسفند 92 امتحان تپه ( بعد از پل رکن آباد نرسیده به پلیس راه شیراز اصفهان) به جای اینکه یک ساعت زودتر شروع به امتحان گرفتن کنند برخلاف هفته گذشته که ساعت 9 صبح شروع کردند در این روز ساعت 10:30 اولین نوبت دهی به روش کاملا سنتی شروع شد و ظهر برای نهار نیز حدود یک ساعت تعطیلی داشتند و بعد از یک روز اتلاف وقت در حدود ساعت 5 عصر به عده ای در حدود 100 نفر گفته شد که امروز وقت امتحان گرفتن از شما نمی شود و فردا به اداره راهنمایی مراجعه کنید تا تکلیفتان را مشخص کنیم .
شایان ذکر است که حتی عده ای از دوستان که شماره قرمز به اینها داده شده بود به واسطه خروج سرهنگ حیاتی به دلیل ماموریت نیز بلاتکیف ماندند.
قابل ذکر است که این امتحان هر ماه یکبار به ترتیب حروف الفبا از واجدین شرایط گرفته می شود که با این همه بی نظمی و بلاتکلیفی نیز همراه است.
ضمنا برگزارکنندگان تمرین و نوبت دهی افرادی معمولی و فاقد سمت هستند که هرطور بخواهند با مردم رفتار می کنند و همچنین هزینه تمرین که هر سه دور 10 هزار تومان، بسیار زیاد است و همچنین قابل ذکر است که امتحان آیین نامه  برخلاف همه آزمونهای دیگر حتما باید با خودکار علامت زده شود و سیستم تصحیح هم به صورت دستی می باشد و برای واگذاری پرونده آن هم فقط در روزهای سه شنبه جهت صدور گواهینامه با شلوغی بسیار همراه است. 
در پایان از مقام شما اگر برای کرامت انسان و عزت اسلام و نظام ارزش قائلید برای رسیدگی به این بی نظمی و بلاتکلیفی تقاضای رسیدگی عاجل و در صورت برعهده نیامدن اداره راهنمایی واگذاری به بخش خصوصی را داریم .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی